more random stuff

maandag 2 december 2013

Hot chocolate time




hi,
Hot chocolate time is een wekelijkse rubriek die ik in deze koude wintertijden ga schrijven. Hierin zullen verschillende dingen aanbod komen. Zoals recepten en onderwerpen die te maken hebben met deze koude tijd van het jaar. Elke keer zou er ook een andere chocomelk in het artikel komen en die beoordeel ik dan met een cijfer.

Chocolate


Deze week is deze chocomelk aan de buurt. Dit is de chocomelk van het café Barista. Zoals je kunt zien moet je zelf je chocomelk maken dit vond ik een erg leuk idee en was ik ook nog niet eerder tegen gekomen.


Links zie je de warme melk met een hele dikke laag schuim en rechts zie je de pure chocolade stukjes. Je kan trouwens kiezen tussen witte chocolade en pure chocolade. De chocolade stukjes gooi je bij de warme melk en daardoor smelten de chocolade stukjes. Je moet nog wel even roeren.


Uiteindelijk is dit het resultaat en het was echt heerlijk! Daarom krijgt het van mij een 8.


Na chocolade melk heb ik ook nog favoriete andere drankjes voor in de winter. Dit is onder andere thee. Natuurlijk zijn er heel veel theeën en daarom bespreek ik hier twee  limited edition theeën. Dit zijn Autumn Storm en Winter Glow van Pickwick.



Autumn Storm



Deze thee heeft een volle appel kaneel smaak. Ik houd heel erg van dit soort theeën het is een donkere smaak door de kaneel maar door de appel word het lichter en dat maakt het speciaal en lekker. Helaas is deze thee alleen te koop in de herfst en begin winter. Maar dat maakt hem nog meer speciaal.

Winter Glow


Winter Glow heeft een aparte smaak en is heel anders dan andere theeën. Het heeft net zoals Autumn Storm een donkere smaak dit komt door de specerijen en het heeft een lichte smaak door de sinaasappel. Eerlijk gezegd proef ik de sinaasappel er niet in maar dat maakt de thee niet minder lekker. Deze thee is alleen te koop in de winter en is heerlijk als het buiten koud is en jij zit lekker binnen met een warme kop Winter Glow.

 Toevallig was ik vandaag in Leiden en had ik bij Starbucks mijn all time favorite gehaald: de caramel macchiato.



Als ik bij Starbucks kom haal ik meestal deze want hij is echt amazebeans (= een stopwoordje voor geweldi. Haha het is trouwens ook een woordgrapje in deze zin want koffie is gemaakt van koffie bonen oftewel beans en amaze is een afkorting van amazing dus geweldige bonen en deze koffie is geweldig. Sorry hij is slecht I know don't judge me het is laat)

Dit was dan al weer de eerste hot chocolate time . Ik hoop dat jullie genoten hebben ik in ieder geval wel :).




1 opmerking: